lördag 24 december 2011

God jul med långpass!!!

Äntligen uppe i Dalarna för julfirandet! Firade med ett långpass på självaste julafton. Efter gårdagens tö hade det frusit på idag så det var riktigt isföre som gick blixtsnabbt! Det blev över 3 mil nästan ren stakning! Hade lagt på för klent med klister så fästet höll i 4km så sen hade jag inget annat val än att staka :)
Snabbt som f-n gick det på isrälsen!
 Jag har alrdig någonsin kört ett så snabbt pass tempomässigt. Igeltjärnsligan i Bergebo är perfekt Vasaloppsträning. På vägen mot tjärnen lutar det svagt uppför i ca 3,5km sedan på tillbakavägen blir det givetvis lite mer lättåkt :) Jävlar vad det gick undan på vägen tillbaks, min snabbaste km gick på 1:55!!!

Att det är ett bra "Vasaloppsspår" bevisar Daniel Tynell som jag alltid lyckas möta här uppe i spåren. Han kom som ett jävla jehu och körde om mig en gång och jag var bara tvungen att testa att hänka på! I den tunga uppförsstakningen orkade jag hänga honom i 200m sen hade jag fan maxpuls! Helt jävla galet hur snabbt elitgrabbarna kör...

Passdata:
Sträcka:
30,71 km
Hastighet:
19,21 km/h
Tempo:
03:07 min/km
Maxpuls:
173 slag/min
Snittpuls:
154 slag/min
Kaloriförbrukning:
1321 kcal
Träningseffekt (TE):
3

Nu blir det julfirande, måste ner och hjälpa morsan med sysslorna ;) GOD JUL på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar